marți, 18 septembrie 2012

Avertisment ITM: administratorii de bloc trebuie angajati cu contract de munca

Inspectoratul Teritorial de Munca Tmis a anuntat recent ca administratorii de bloc trebuie angajati cu contract individual de munca. De cealalta parte, Federatia Asociatiilor de Locatari sustine ca aceasta prevedere nu este obligatorie si ca administratorii pot fi angajati si cu conventii civile. Reprezentantii Inspectoratului Teritorial de Munca Timis au anuntat ca, potrivit Codului Muncii, Asociatiile de Proprietari “au obligatia de a incheia contracte individuale de munca (cu norma intreaga sau timp partial) cu persoanele care desfasoara activitati lucrative pentru asociatiile de proprietari”. Mai mult, “neintocmirea contractelor individuale de munca se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 – 20.000 lei pentru fiecare persoana identificata fara forme legale de angajare”, mai spun reprezentantii ITM. “De obicei, nu emitem asemenea precizari. Dar, am considerat ca fiind vorba de asociatii si de valoarea mare a amenzilor, sa facem acest comunicat pentru a nu mai fi probleme. Va dati seama ca aceasta amenda se rasfrange asupra locatarilor, ei trebuie sa plateasca aceste sume”, a precizat Ileana Tomoioaga, sefa ITM. Cand a emis aceasta precizare, ITM Timis s-a bazat pe o adresa venita chiar de la Ministerul Muncii, Inspectia Muncii, serviciul Legislatie, Contencios Administrativ. Reprezentantii acestui serviciu spun ca: “Pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin comitetului executiv al asociatiei de proprietari poate angaja personal specializat (…) acorda personalului incadrat cu contract individual de munca sau in baza unei conventii civile de prestari servicii”. Dar, tot acestia mai precizeaza ca aceste prevederi “nu se refera la faptul ca administratorul poate sa presteze activitatea in baza unui contract individual de munca ori a unei conventii civile de prestari servicii. Apreciem ca relatarea privind conventiile civile de prestari servicii se refera la diferite persoanele specializate (de ex. PFA, intreprinderi individuale ori familiale, etc.), care pot presta diferite activitati autorizate pentru asociatia de proprietari, in baza unor astfel de contracte. Avand in vedere cele mentionate, apreciem ca, pentru activitatea prestata asociatiei, atat femeia de serviciu, cat si administratorul unei asociatii de proprietari trebuie sa incheie contract individual de munca cu aceasta (contract individual de munca cu norma intreaga sau cu timp partial)”. Aceasta pozitie nu este aprieciata ca fiind corecta de catre seful Federatiei Asociatiilor de Proprietari din Timisoara, Petru Olariu. “Legea precizeaza ca angajarea se poate face cu contract de munca sau conventie. In Hotararea de Guvern nr. 1588 din 2007, la art 17, alinieatul 5 se precizeaza foarte clar acest lucru. In acea adresa de la minister nu se spune clar: e obligatoriu. Un document venit de la Serviciul Juridic precizeaza de mai multe ori cuvantul “apreciem”. Nici unde nu se spune clar, conform articolului cutare este necesar sa fie intocmit contract de munca. Doar apreciem…”, ne-a declarat Petru Olariu. Sursa: tion.ro Data aparitiei: 17 Septembie 2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu